Koliko će se kruz ship putovanja promeniti posle Covida -19 i kako sve to pogađa ovu multibilion industriju – saznajte u nastavku

PODELI
Foto: screenshot

Piše: Vladana Bozovic Cibic

Ova multibilion industija koja inače preveze oko 30 miliona ljudi godišnje je možda najviše pogođena korona virusom.

Više od 300 brodova je prinudno pristalo po raznim svetskim lukama, većina bezciljno pluta po okeanima usled lockdowna i činjenice da su internacionalna putovanja zabranjena.

Us no-sail ban(zabrana plovidbe) je produžena do 31 oktobra.

Šerovi u najvećim korporacijama kao što su Carnival corporation, Royal Caribbean Group, Norwegian Cruise Line Holdings, su drastično pali i do 80% tokom pandemije što je oko jedan bilion na mesečnom nivou. I pored svega toga naslućuju se znaci povratka u zemljama kao što su Francuska, Njemačka i sada Italija, gde MSC Cruises i Costa ponovo uspostavljaju svoje usluge.

U Tajvanu je Dream Cruises već prevezao oko 25.000 lokalaca po raznim destinacijama sto predstavlja veliki pomak.

Ali, i sa novim putovanjim dolaze i nova pravila. Mera koje je Internacionalna asocijacija kruz linija ( CLIA) uvela jeste testitanje svih putnika i svih prisutnih na brodu pre ukrcavanja.

Sa brodovima za koje trebaju godine da se naprave i puste u pogon, postojeća posada sada mora da se adaptira na nove mere bezbednosti okoline, održavanja socijane distance i veoma bitne higijene na brodu.

Foto: screenshot

Evo mali pogled na to kako će covid afektovati putovanje kruzerom dok traje pandemija:

Testitanje pre ukrcavanja

Ključni faktor pri ukrcavanju na brod će biti brz i pouzdan test na covid-19.

MSC Cruises je implementirao test koji će se raditi pre nego se putnici ukrcaju na brod. Dok borave na samom brodu meriće im se tempreratura na dnevnoj bazi.

Na brodu boravi oko 16.000 putnika što je upola manje nego kapacitet broda, bez ijednog incidenta. Rick Sasso predsjednik MSC Cruses je izjavio “ dokazaćemo vam da ste sigurniji na našem brodu nego da odete do supermarketa.”

Maske i socijalna distanca

Čak i poluprazni kruzeri imaju na hiljade putnika, tako da su mere predostrožnosti sprovedene na najveći nivo. Sale za fimove i ostale scene gde se održavaju razne aktivnosti kao što su predstave i zabave za goste prate socijalnu distancu .

Dok se putnici mole da više vremena provode na deku broda i raznim vanjskim terasama, a u manjem broju u bazenima, primeti se da su ležaljke odvojene i to uliva dodatnu sigurnost. Maske se nose svuda a napuštanje samog broda je svedeno na minimum.

Svetska zdravstvena organizacija čak predlaže da se stariji putnici uopšte ne izlažu riziku i ne izlaze sa broda dok je u luci.

Royal Caribbean kaže da njihova ventilacija je 100% prirodan zdrav pročišćen vazduh filtriran od izvana u svu unutrašnjost i menja se svakih 6 minuta sa filterima koji su unapređeni u ove svrhe.

Kruzeri su uvek bili poznati po tome da svuda imaju antibakterijski gel a sada imaju i UV -C lampe koji uništavaju 99.7 posto mikroba. Kabine se sređuju češće nego ranije.

Bufet, najmiliji deo svakog ko je ikad išao na kruz je zamenjen konobar-servisom da bi se sprečila kontaminacija.

Elektronske kartice sa kojima su se otvarale kabine i kojima se plaćalo na brodu su zamenjene elektronskim narukvicama. Tako na primer ako ste pozitivni na Covid, podaci sa elektronske narukvice se mogu koristiti da se vidi sa kim je osoba provela duže od 15 minuta na svega jedan metar razdaljine tokom celog putovanja.

Pored svih inovacija i prevencije, kruz putovanja ipak privlače stariju klijentelu koja je više izložena riziku nego mlađa populacija.

Ono glavno pitanje – da li će kruz industrija moći da se izvuče sa 30%-40% od ukupnog kapaciteta i preživi? Nadajmo se najboljem, do tada, mirno more..

Iz Njujorka: Vladana Bozovic Cibic

POSTAVI KOMENTAR

Molimo unesite Vaš komentar!
Ovde unesite svoje ime